Terk Etti Hatun Ziyaretgâhı

Hani büyük aşk yaşamış, yaşını da artık almış, ya da öyle görünen bir adam vardır. O adamı en son 90'larda Beyoğlu meyhanelerinde veya Bodrum daha salaş bir köyü andırırken mütevazi bir sofrada görmüşsünüzdür. Masasında rakısı, tepesinde rüzgarı, karşısında hasbel kader birkaç arkadaşı, sohbet devam ederken elbette döner dolaşır söz aşka gelir. Adam artık detaya girmez de, kendisi için yazıldığını düşündüğü, okurken kendinden birşeyler bulduğu bir alıntıyı ezberden okur. Dinlerken "hey yavrum hey" dersiniz, coşarsınız siz de. Adam büyük aşk yaşamıştır, kalbine gömdüğü, size de bir an yaşatmak üzeredir ömrünüze dokunacak olan. Söz ona gelince artık yarı muzip başlar ezberinden alıntısını okumaya. Sonlarında civar masalardan incelikli, efendi bir alkış sesi yükselecektir. Artık tüm masaların konusu da aşk olacaktır. 

"Ayrıldıktan sonra, geçmiş zaman aşkları gibi seni kalbime gömdüm Muazzez. Altında yatır olan araziden farkı yok şimdi. Yeni bir aşk inşa edemiyoruz, tam başlayacak oluyoruz, senin yattığın yere denk geliyor, dozerler çalışmıyor, kepçeler kırılıyor, gelen korkup kaçıyor. 

Olmadı, çok denedim. Ruhumda bir şehir efsanesine dönüştün resmen. Utanmasam, arada bir görünüyor diyeceğim. Bütün kadınların arkasından beyaz elbisen ve ifadesiz gözlerinle sen çıkıyorsun sanki. Orada değilsin, biliyorum ama ne zaman bir kadına sarıalcak olsam, orada, gittiğin kapının eşiğinde durup dik dik suratıma bakıyorsun. Tövbe, deyip çekiyorum elimi kadının üzerinden. Tövbeyi duyan, tekmeyi basıp kaçıyor Muazzez.

Hakan anlattı, onları eski evin arkasında da varmış yatır. Sabahları abdest almaya geliyormuş. Geldiğinde hazırda bulunsun diye, ibrikle su bırakıyormuş annesi bahçeye, yere seccade seriyor, tesbihleri yanına diziyormuş. 

Korku böyle bir şey Muazzez; insana herşeyi yaptırır, 
bunu bir aşıklar bir de inananlar bilir. 
Hazır olda bekleyip, ya gelirse diye bahçeye abdest suyu bırakıyorsun, ya dönerse diye tedariği elden bırakmıyorsun, Gel gör, bizim evde de herşey bıraktığın gibi, bir şey değiştirmedim, değiştiremedim. Gelirsen diye terliklerini kapının ağzına bıraktım, iki senedir ayaklarını bekliyorlar. Ayna yüzünü, bardak dudağını, ellerim saçlarını, pencere gözlerini bekliyor. Mutfakta, banyoda, koridorda, kitaplarda, tabaklarda, kapının kolunda bile yokluğunun izi... Sen seversin diye Antep fıstıklarını masanın üzerinde bırakmıştım, dün gece bir onlara baktım bir kendime. 
Çok fena saldık kendimizi canımın içi, 
çık gel karanlığından da topla bizi...
Fakat hakkını teslim edeyim çok muhterem zatmışsın Muazzez. Hani tabelanı yaptırıp göğsüme assam, desem ki "Burada bir muhterem zat yatıyor", seni bekleyen kollarıma çaput bağlarlar, gözyaşlarıma dilek taşı atarlar o derece... Gelene geçene seni anlatıyorum, arkadaşlarımı aşktan soğuttun, dilimin tesbihi oldun. Tekke ve zaviyeler kapanalı hani oldu, senin ziyaretgahını kapatamadık gitti, sabah akşam sedeyim, çok fena çarptın beni be Muazzez. 
Hakanlar taşınmışlar bak o evden. Annemi yatırın başından eve sokamaz olduk, her gün dünyanın dileğini diliyor, gerçekleşmezse "Hoş tutmuyorsunuz muhteremin gönlünü, sizin yüzünüzden kabul olmadı" deyip bize sarıyordu. Sonunda babam evi sattı, dedemlerin üst katına taşındık dedi. En azından altımızda anamla babam yatıyor, git ne dileyeceksen babamdan dile demiş Hakkı Amca. Evin altında yatır olsa kalkıp taşınırsın tabii. Gittiğin yere de seninle gelecek değil ya... 
Ama işte sevgili gönülde medfun olunca bırakıp gidemiyorsun be Hakkı Amca, söküp atamıyorsun. Kalbin de kabrin de nakli mümkün ama aşkın nakli olmuyor
Çok denedim, iki yıldır her yolu denedim. Etrafına tel örgüler çektim, kapına teller bağladım, her gün sana bir Fatiha yolladım, olmadı. Ama alıştım Muazzez, bundan sonra yokluğunla geçecek zaman. El pençe divanım huzurunda. Sana tahsis ettik yürek denilen arsayı, koy in cin top oynasın, koy anılar cirit atsın. 

Anladım, sensiz bana bu dünya dar. 
Kabulümdür, kalbimin senin gibi bir yatırı, birlikte geçen yılların kadim bir hatırı var."


Şermin Çarkacı
Temmuz Kafası/'17



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mimoza Mevsiminde Mimozalı Kadın

Yüzde Yüz Zomato